

På grund av ökade produktkostnader har en prisjustering skett 250401
Gå till detectortesters-connect.com och klicka på "skapa konto" och följ instruktionerna.
Logga in på portalen med autentiseringsuppgifter för administratörskonto
- gå till fliken tekniker
- lägg till ny användare
- infoga ny användarinformation
- lägg till användare
- detta skickar en länk till den nya användarens e-post
- ny användare kan sedan göra anspråk på sitt konto via länken och konfigurera sitt lösenord.
Ja, kontouppgifterna är desamma i appen och portalen.
Logga in på portalen
- gå till inställningar
- klicka på ändra lösenord
- ange gammalt lösenord och nytt lösenord
- Välj glömt lösenord, infoga kontos e-post och få en återställningslänk för lösenord.
Nej.
Användare med administratörsåtkomst kan komma åt portalen och alla testrapporter. Icke administratörer kan inte komma åt portalen.
Adminåtkomst låter dig hantera företagsportalkontot:
- konfigurera nya enheter
- konfigurera nya tekniker
- få tillgång till alla rapporter
- redigera detaljer; företags- eller profiluppgifter
Adminanvändare har obegränsad tillgång till portalen så länge prenumerationen bibehålls. Vissa funktioner kanske bara är tillgängliga med ett månatligt abonnemang.
Portalen håller register över alla jobbrapporter som produceras samt över plats och tekniker (digital registrering av alla dina rapporter). Alla enheter och tekniker kan ställas in och hanteras från portalen.
Alla med ett administratörskonto. Detta kan göras genom att skapa som en tekniker och sedan ge dem administratörsåtkomst.
Logga in på molnportalen - gå till inställningar - ladda upp logotyp.
Ja, testare måste vara registrerade i portalen. Detta för att säkerställa att testare endast är registrerade på ett företag så att endast användare från det företaget kan använda testaren.
Ja, tekniker måste skapas i företagsportalen, annars skulle de inte kunna använda appen. Tekniker kan skapas genom appen och länka sin profil till ett företag via företags-ID, detta för att möjliggöra konsultjobb.
När en tekniker lämnar företaget kan deras konto inaktiveras av en användare med administratörsbehörighet, för att säkerställa att de inte kan komma åt rapporterna.
Testare kan säljas vidare, dock behöver du avsluta prenumerationen och sedan ta bort enheten från molnportalen så att enheten inte längre är länkad till ditt företag och en ny användare kan lägga till enheten på sitt konto.
Det går för närvarande inte att gruppera tekniker i grupper eller team.
Nej, alla tekniker som är registrerade på ditt företag kan använda någon av de enheter som är registrerade på ditt företag.
Endast slutanteckningar kan redigeras i molnportalen, den enskilda testdelen av rapporten kan inte redigeras.
Företags-ID hittar du under inställningar bredvid ditt företagsnamn.
Företags-ID används för att länka en användare till nämnda företag i avtalssyfte. Länkad användare kommer att dyka upp under tekniker markerade som entreprenör på portalen.
Nej, portalen kommer automatiskt att skicka rapporten till den tekniker som utförde jobbet. De kan sedan vidarebefordra det. Via appen kan du välja vem du ska skicka rapporten till.
Klicka på rapporter - visa - mejla rapport CSV.
Nej, den kommer inte att inaktiveras automatiskt, administratörsanvändare skulle behöva inaktivera eller ta bort profilen vid behov.
Nej, anpassning är inte möjlig för närvarande.
Appen är utformad för att underlätta för teknikern att registrera och skicka rapporter till slutkunden. Portalen är utformad för att kunna hantera dina rapporter som företag internt och som en backup för revision och efterlevnadsbevis.
Antingen kan en admin radera profilen från det felaktiga företagskontot eller så kan du kontakta supporten så att teknikerprofilen kan raderas. Teknikern behöver sedan sättas upp i rätt företag.
Kontakta supporten för att avaktivera ett företagskonto. Data för det kontot behålls för efterlevnadsändamål.
Endast konton med administratörsrättigheter kan komma åt portalen.