Hur registrerar jag mig som nytt företag och användare?
Gå till detectortesters-connect.com och klicka på "skapa konto" och följ instruktionerna.
Hur lägger jag till en ny tekniker till mitt företag?
Logga in på portalen med autentiseringsuppgifter för administratörskonto
- gå till fliken tekniker
- lägg till ny användare
- infoga ny användarinformation
- lägg till användare
- detta skickar en länk till den nya användarens e-post
- ny användare kan sedan göra anspråk på sitt konto via länken och konfigurera sitt lösenord.
Är mitt lösenord detsamma som för appen?
Ja, kontouppgifterna är desamma i appen och portalen.
Hur begär jag ett nytt lösenord?
Logga in på portalen
- gå till inställningar
- klicka på ändra lösenord
- ange gammalt lösenord och nytt lösenord
- Välj glömt lösenord, infoga kontos e-post och få en återställningslänk för lösenord.
Kan jag skicka någon sitt nya lösenord via portalen?
Kan alla använda portalen och komma åt testrapporterna?
Användare med administratörsåtkomst kan komma åt portalen och alla testrapporter. Icke administratörer kan inte komma åt portalen.
Vad betyder kryssrutan Admin Access och vad gör den?
Adminåtkomst låter dig hantera företagsportalkontot:
- konfigurera nya enheter
- konfigurera nya tekniker
- få tillgång till alla rapporter
- redigera detaljer; företags- eller profiluppgifter
Hur länge har jag tillgång till portalen och testrapporterna?
Adminanvändare har obegränsad tillgång till portalen så länge prenumerationen bibehålls. Vissa funktioner kanske bara är tillgängliga med ett månatligt abonnemang.
Vad gör webbportalen? Vad används den till?
Portalen håller register över alla jobbrapporter som produceras samt över plats och tekniker (digital registrering av alla dina rapporter). Alla enheter och tekniker kan ställas in och hanteras från portalen.
Vem har tillgång till webbportalen?
Alla med ett administratörskonto. Detta kan göras genom att skapa som en tekniker och sedan ge dem administratörsåtkomst.
Hur kan jag märka testrapporten med min egen logotype?
Logga in på molnportalen - gå till inställningar - ladda upp logotyp.
Behöver jag registrera testaren till ett företag i portalen?
Ja, testare måste vara registrerade i portalen. Detta för att säkerställa att testare endast är registrerade på ett företag så att endast användare från det företaget kan använda testaren.
Behöver jag registrera mina tekniker till mitt företag i portalen?
Ja, tekniker måste skapas i företagsportalen, annars skulle de inte kunna använda appen. Tekniker kan skapas genom appen och länka sin profil till ett företag via företags-ID, detta för att möjliggöra konsultjobb.
När en tekniker lämnar ett företag, kan jag hindra dem från att komma åt testrapporterna?
När en tekniker lämnar företaget kan deras konto inaktiveras av en användare med administratörsbehörighet, för att säkerställa att de inte kan komma åt rapporterna.
Kan jag sälja vidare testaren? Måste jag registrera testaren först?
Testare kan säljas vidare, dock behöver du avsluta prenumerationen och sedan ta bort enheten från molnportalen så att enheten inte längre är länkad till ditt företag och en ny användare kan lägga till enheten på sitt konto.
Kan jag gruppera tekniker i team?
Det går för närvarande inte att gruppera tekniker i grupper eller team.
Kan jag kontrollera vilka tekniker som kan använda testarna?
Nej, alla tekniker som är registrerade på ditt företag kan använda någon av de enheter som är registrerade på ditt företag.
Kan jag redigera testrapporterna i portalen?
Endast slutanteckningar kan redigeras i molnportalen, den enskilda testdelen av rapporten kan inte redigeras.
Var kan jag se mitt företags-ID?
Företags-ID hittar du under inställningar bredvid ditt företagsnamn.
Vad är företags-ID till för?
Företags-ID används för att länka en användare till nämnda företag i avtalssyfte. Länkad användare kommer att dyka upp under tekniker markerade som entreprenör på portalen.
Kan jag välja vem jag ska skicka rapporten till när jag använder portalen?
Nej, portalen kommer automatiskt att skicka rapporten till den tekniker som utförde jobbet. De kan sedan vidarebefordra det. Via appen kan du välja vem du ska skicka rapporten till.
Hur får jag åtkomst till rapporter i CSV-format?
Klicka på rapporter - visa - mejla rapport CSV.
Vad händer med en teknikers profil om de är inaktiva under en längre tid? Skulle profilen inaktiveras automatiskt?
Nej, den kommer inte att inaktiveras automatiskt, administratörsanvändare skulle behöva inaktivera eller ta bort profilen vid behov.
Kan jag anpassa portalens användargränssnitt?
Nej, anpassning är inte möjlig för närvarande.
Varför kan jag välja vem jag ska skicka rapporten till via appen men inte på portalen?
Appen är utformad för att underlätta för teknikern att registrera och skicka rapporter till slutkunden. Portalen är utformad för att kunna hantera dina rapporter som företag internt och som en backup för revision och efterlevnadsbevis.
Om teknikerprofilen sätts upp på fel företagskonto, hur kan profilen överföras till rätt företagskonto?
Antingen kan en admin radera profilen från det felaktiga företagskontot eller så kan du kontakta supporten så att teknikerprofilen kan raderas. Teknikern behöver sedan sättas upp i rätt företag.
Hur stänger man ett företagskonto?
Kontakta supporten för att avaktivera ett företagskonto. Data för det kontot behålls för efterlevnadsändamål.
Kan jag komma åt serviceportalen med användaruppgifter för teknikerkontot?
Endast konton med administratörsrättigheter kan komma åt portalen.